2015. július 12., vasárnap

6's

HipsterA hetem és a hétvégém is abba a kategóriába tartozik, hogy "HÚZÓS".

Az angol mellett olyan szinten nincs időm, hogy nem igaz..

Pedig el kell kezdenem most már a kötelező olvasmányokat is. Nincs sok, de még is van, 10 darab..

1. Thomas Mann: Mario és a varázsló
2. Hemingway: Az öreg halász és a tenger
3. Kafka: Az átváltozás
4. Brecht: Kurázsi mama és gyermekei
5. Dürrenmatt: Az öreg hölgy látogatása
6. Márai Sándor: Egy polgár vallomásai
7. Német László: Iszony
8. Ottlik Géza: Iskola a határon
9. Kertész Imre: Sorstalanság
10. Örkény István: Tóték


A magyartanárunk annyit mondott, hogy ezek legalább érdekesek és izgalmasak.

A kis naív, azt hitte hogy aztán ezzel felkelti az osztály figyelmét. Én tavaly is elolvastam a kötelezőket, nem, nem azért mert stréber vagyok, hanem mert mikor vesszük sokkal érthetőbb. Így most is elfogom őket olvasni. Thomas Mann könyvével kezdek, már pénteken ki is hoztam őt a könyvtárból miután leszálltam a buszról és haza jöttem az angolról.

Meg még Hemingway könyvét is kihoztam. Ebbe a könyvbe reménykedek a leginkább, mert erről az íróról azért már elég sokat lehetett hallani, úgy hogy nem is tanultam még róla, inkább a sorozataimba emlegették őt.

A jövő hetem szabad lesz.
A következő hét fesztivál.
Az azt követő pedig nyaralás, majd megint itthon leszek míg kezdődik a suli.
Akarom mondani lesz egy hét táborom is meg persze a közvetlen suli előtti nyári gyakorlat. Ami amúgy mindig jó szokott lenni, de annyira nem várom már mert tudom, hogy közvetlenül utána már suli. Szeptember elseje. Szalagavató. Érettségi és mind e mellett rengeteg tanulás.
Blah. Fosok az érettségitől, "férfiasan" bevallom. Lehet jobban tenném, ha belemerülnék Thomas Mann világába. Mario és a varázsló, REPÜLÖK!

Ezzel az a baj, hogy leülök olvasni, és rám jön az, hogy juj, ezt a kedvenc blogom se olvastam, jaj itt van már új rész? Aztán automatikusan ezzel együtt YouTube. Majd Tumblr onnan pedig elszakadni nem tudok. Lehetetlen. Viszont anyának csak szokott sikerülni, elszakítani azoldaltól. Mert nem net meg nem Facebook meg nem is játék függő vagyok, hanem Tumblr. 

Ezt meg kell mindenkinek HALLGATNIA. - MERT ESZMÉLETLEN.
Július 12.

4 megjegyzés:

  1. Jó kis kötelezőid vannak :D A magyartanárod pedig egy kicsit füllentett.
    A Mario és a varázsló nekem tetszett, kb a felétől indul be a cselekmény, de akkor még nem fogsz belőle érteni semmit. Ha Thomas Mann mondatai neked hosszúak, akkor az Iszonyban gyönyörködni fogsz: az egyik mondat majdnem másfél (!!!) oldalas a regényben :D Én is csak néztem :D Németh Laci stílusát nem szeressük, de a történet nekem tetszett.
    A felsoroltak közül a legkönnyedebb, legviccesebb és legrövidebb talán a Tóték, imádom Örkényt :) Remélem, a novellát kell olvasnotok és nem a drámát, az epikus sokkal jobb! Kafka átváltozása is nagyon rövid, de nyomasztó, én 4-5 óra alatt végeztem ki, mert lehangoló volt.
    Hemingway egy kalap... unalom. Alvós könyv az Öreg halász. Brecht és Dürrenmatt modernek, bár pont ezeket nem olvastam, de nekem tetszettek a műveik (Az ígéret, Fizikusok, idk).
    Márai halálunalom, Ottlik élvezhető, de furcsa, a Sorstalanság szintén. Utóbbiból ajánlom a filmet, mert Kertész Imre írta a forgatókönyvet is, szóval egy az egyben a könyv. (A főszereplő meg minősíthetetlen, de mindegy.)
    Ugyan nem személyes blogom van, de ha unatkozol, nézz be bátran hozzám :) (Pretty Pointless Posts)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oh, ez bíztató, mert már Mann könyvének a 10. oldalánál járok, szóval sehol se és már kezdem unni, de akkor kitartok még egy kicsit. :D
      Más fél oldal? Ez komoly? Egyre jobb :D
      Neeeee, Hemingway? Pedig azt a könyvet vártam a legjobban.. Nem baj, remélem azért még tetszeni fog. ><
      Örkénytől félek egy picit, mert majdnem rávágtam, hogy igen, tőle már olvastam a Vuk-ot mikor meg rájöttem, hogy Fekete István írta. De még is olyan ismerős a neve, csak tudnám honnan..
      Ú, köszönöm! A filmet szerintem este meg is nézem, hogy legalább inspiráljon már valami, hogy egy valamit kilőttem a listából. :D
      Biztos, hogy meglátogatom majd a blogod!
      Meg persze nagyon szépen köszönöm a véleményedet, így legalább valamelyikhez kedvet is kaptam.:')

      Törlés
    2. Hemingway lehet, tetszeni fog, de inkább az az öregkori hintaszékben olvasgatós könyve az Öreg halász :)
      Örkénytől nem kell rettegni, az Egypercesekről lehet ismerős a neve. Szerintem olvasgass egy-kettőt abból is (tényleg egy perc egy novella, van amelyik öt sor), ha tetszik, akkor a könyvvel nem lesz gond, ha nem jön be, szerintem akkor sem, mert a Tóték viccesebb :) Szintén ajánlom a filmet, de nem egy az egyben a könyv, viszont nagyon jó a szereposztása :)
      Én a Sorstalanságot nem este nézném... :D Nem ijesztő, csak nyomasztó és unalmas. Meg hát mégiscsak koncentrációs táborokban játszódik. ;)
      Örülök, hogy kedvet kaptál :)

      Törlés
  2. Az Öregkori halásszal én is szemeztem a könyvtárba, de még nem mertem kihozni, mert biztos hogy azt olvasnám, nem pedig a kötelezőt.
    Igen, elvileg azon még lehet nevetni is. Bár et egy olyan tanulótól hallottam, aki a nem túl vicces dolgokon is nevet.. :D
    Majd esetleg a könyv után. :)
    Én imádom az ilyen filmeket. Főleg, ami a zsidó elhurcolásokról szól. Persze, nem kellemes téma, és a vallás sem túlzottan kelt fel bennem érdeklődést, de mindig megérintenek a történtek és napokig is gondolkozok az eseményeken.

    VálaszTörlés